Menu UMÓW WIZYTĘ

Regulamin

Regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą § 1. 

Postanowienia ogólne 

1. Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 799, ze zm.). 

2. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez  podmiot wykonujący działalność leczniczą pod firmą OSTEOART RAFAŁ BUDZIŃSKI  (dalej jako „Gabinet”) 

3. Regulamin obowiązuje wszystkich pacjentów Gabinetu oraz inne osoby przebywające na terenie Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych. § 2. 

Cele i zadania 

1. Celem działalności Gabinetu jest udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie fizjoterapii i rehabilitacji medycznej. 2. Zadaniem Gabinetu jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych zgodnych ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, zasadami etyki zawodowej oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 

§ 3. 

Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych 1. Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne. 

2. Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii i rehabilitacji medycznej obejmujących w szczególności: 

1) diagnostykę funkcjonalną, 

2) kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie fizykoterapii, 

3) kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie kinezyterapii, 

4) kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie masażu,

5) dobieranie do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych i nauczanie pacjentów posługiwania się nimi, 

6) prowadzenie działalności fizjoprofilaktycznej, 

7) wydawanie opinii i orzeczeń dotyczących stanu funkcjonalnego pacjentów Gabinetu, 

§ 4. 

Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych 

Świadczenia zdrowotne udzielane są: 

1) w pomieszczeniach Gabinetu w POZNANIU, os RUSA 54, ul Grottgera 6A/24, ul Karpia  25B 

2) w miejscu pobytu pacjenta. 

§ 5. 

Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych 

1. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 8:00 do 19:00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym. 

2. Rejestracja pacjentów odbywa się: 

1) osobiście; 

2) telefonicznie +48 504 678 889; 

3) mailowo, na adres poczty elektronicznej rafalbudzinski83@gmail.com. 3. Rejestracja pacjentów może być również prowadzona za pośrednictwem serwisów internetowych pośredniczących w procesie rezerwacji wizyt, na zasadach określonych w regulaminach tych serwisów. 

4. W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać rodzaj i numer dowód tożsamość, numer PESEL oraz numer telefonu kontaktowego. 5. Płatność za udzielone świadczenia następuje przed udzieleniem świadczenia. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych.

6. Poradnia akceptuje następujące formy płatności: 

1) gotówka, 

2) BLIK 

3) przelew bankowy. 

7. Pacjent zobowiązany jest udzielić specjaliście udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań. 

8. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne określa załącznik nr 1 do Regulaminu. 9. Zasady odwoływania i zmiany terminów wizyt. 

1) Pacjent ma prawo do odwołania lub zmiany terminu umówionej wizyty bez  ponoszenia dodatkowych kosztów, pod warunkiem, że dokona tego nie później niż 24  godziny przed planowanym terminem wizyty. 

• Przykład: Jeśli wizyta jest umówiona na wtorek na godzinę 10:00, odwołanie lub  zmiana terminu musi nastąpić najpóźniej do poniedziałku do godziny 10:00. 

2) W przypadku odwołania lub zmiany terminu wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej  planowanym rozpoczęciem, Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości  50% wartości umówionej wizyty. 

3) Niepojawienie się Pacjenta na umówionej wizycie bez wcześniejszego jej odwołania  (tzw. „no-show”) skutkuje obowiązkiem uiszczenia opłaty w wysokości 100% wartości  umówionej wizyty. 

Wspomniane w ust. 2 i 3 opłaty za nieodwołaną lub późno odwołaną wizytę muszą  zostać uregulowane przez Pacjenta przed rozpoczęciem kolejnej wizyty. Brak  uregulowania zaległych płatności może skutkować odmową świadczenia dalszych  usług. 

4) Odwołania lub zmiany terminu wizyty można dokonać telefonicznie pod numerem  +48 504 678 889, mailowo na adres rafalbudzinski83@gmail.com, poprzez serwis  internetowy (znanylekarz.pl) lub osobiście w recepcji gabinetu.

§ 6. 

Dokumentacja medyczna 

1. Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych. 

2. Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji  medycznej. 

Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. 

3. Gabinet udostępnia dokumentację medyczną: 

1) do wglądu w lokalu Gabinetu; 

2) przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku; 

3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta; 

4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej; 

5) na informatycznym nośniku danych. 

4. Dokumentacja medyczna prowadzona w formie papierowej może być udostępniona poprzez sporządzenie skanu i przekazanie w sposób określony w ust. 3 pkt 4 i 5, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów. 5. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje nieodpłatnie. § 7. 

Postanowienia końcowe 

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.07.2025. 

2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i

Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego. 

Podpis: …………………………………………………………………….. 

Załączniki: 

1 – Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych odpłatnie; 

Zał. nr 1 do regulaminu organizacyjnego 

CENNIK ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH 

L.P. ŚWIADCZENIE ZDROWOTNE OPŁATA